صفحات صبحگاهی چیست؟/تمرینی برای بهبود خلاقیت

سال ها پیش صفحات صبحگاهی را از جولیا کامرون آموختم.

صفحات صبحگاهی، تمرینی است موثر برای بهبود ضعف های نویسندگی.

صفحات صبحگاهی شاید تمرینی ساده به نظر بیاید، اما در واقعیت صفحات صبحگاهی هستند که ما را از شر سانسورچی درونمان خلاص می‌کنند و همین باعث خلاقیت می شود.

روند صفحات صبحگاهی اینطور است که بلافاصله پس از بیدار شدن، سه صفحه دست نویس و آزاد را پر کنید و تمام.

یک نکته:احتمالا میدانید که پیشرفت در دنیای نویسندگی حلزون وار است و برای همین نمی‌توان انتظار زیادی از تمرینات نویسندگی را در زمان کم داشت، برای همین اگر در زمان کم نتیجه نگرفتید، ناامید نشوید و به کار خود ادامه دهید.

بخشی از کتاب راه هنرمند، از جولیا کامرون:

سانسورکننده ای درونی و ظالم در مغز ما سکنا دارد و بی وقفه به ما هشدارهایی مخرب می فرستد. سانسورکننده درون حرف های جالبی می زند، مثلا می گوید:((تو به این می گویی نوشتن؟ این که شوخی است. حتی نمی توانی درست نقطه گذاری کنی.)) همواره به خاطر آورید که عقاید منفی سانسورکننده درونتان حقیقت ندارد. این امر مستلزم تمرین است. وقتی به محض برخاستن از خواب، مستقیما به سراغ به سراغ صفحات صبحگاهی می روید، می آموزید که سانسورکننده درونتان را تضعیف کنید. چون برای نوشتن صفحات صبحگاهی شیوه نادرست وجود ندارد، عقاید سانسورکننده درون به حساب نمی آید.

 

به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط

2 پاسخ

  1. سلام امیر علی عزیز
    بداهه نویسی روشی موثر برای تقویت قدرت نویسندگی به حساب می اید.
    شاید سانسور ناخودآگاه افراد ناشی از موقعیت‌هایی است که آگاهانه در آن قرار می‌گیرند به عبارت دیگر جهت ها و روش‌هایی است که انسان در شرایط هوشیارانه آنها را انتخاب میکند و بعد از اینکه آنها شاکله ذهنی انسان را شکل می‌دهند شروع به تأثیرگذاری غیرارادی و خویش فرما در اعمال و اقوالی میگذارند که از انسان سر میزند .‌
    چیزی شبیه دیدن خواب که تا حد زیادی ناشی از موضوعاتی است که انسان به آن زیاد فکر میکند یا در معرض ضان قرار میگیرد و آنگاه در وضعیت خواب آنها را در قالب تصاویر ذهنی مرور‌ میکند یا در عالم خیال به پیشواز آن ها می‌رود .
    تمرینی ساید؟؟!☺️ تمرینی ساده👉
    موفق باشی پسر هوشمند
    بامید دیدار
    مهدیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *