همه چیز درمورد تولید محتوا

اگر محتوا تولید نمی کنید، وجود خارجی ندارید

بیل گیتس

محتوا چیست؟

اگر قصد داشته باشیم محتوا را به صورت ساده ای تعریف کنیم، میتوان گفت محتوا یعنی اطلاعاتی مفید در بستری مشخص.

یک نکته:فعلا درگیر تعریف دقیق نشوید. مهم شروع کردن کار است!

((محتوا یعنی آنچه درون چیزی قرار دارد)) لغتنامه

در چه بستری محتوا تولید کنیم؟

اگر برای تولید محتوا جدی هستید، احتمالا این سوال برای شما ایجاد شده است که در چه بستری تولید محتوا کنیم؟ جواب این سوال، به شما بستگی دارد. اگر تولید محتوا را صرفا یک سرگرمی میدانید، بستری مانند اینستاگرام و توییتر هم کارساز است؛اما اگر به تولید محتوای حرفه ای می اندیشید، بهترین بستر یک سایت شخصی است.

در این رابطه:چرا وبلاگ نویسی می کنم؟/مزایای وبلاگ نویسی

یک توصیه:

برای تولید محتوای اثربخش تر، یک مخاطب فرضی درنظر بگیرید و برای او بنویسید.

تقویم محتوایی چیست؟ چرا برای شروع تولید محتوا به یک تقویم محتوایی نیازمندیم؟

تقویم محتوایی به این معناست که روزهای خاصی را برای انتشار محتوا درنظر بگیرید. پیشنهاد من این است که هرروز چیزی در بستر خود منتشر کنید(حداقل برای شروع)

یک دلیل مهم برای هرروز منتشر کردن این است که بعضی با یک روز غفلت از تولید محتوا آن را تا ماه ها بعد فراموش می کنند و هرروز منتشر کردن این تنبلی را از ما دور می سازد. البته این را نیز باید در نظر داشت که اگر بتوانید به کارتان پایبند باشید، منتشر کردن یک مقاله ی بلند در دوهفته خیلی بهتر از هرروز منتشر کردن نوشته های کوتاه است.

کتاب ها چه تاثیری روی تولید محتوا دارند؟

کتاب مثل سوخت است برای نوشتن. بدون سوخت، نوشتن انجام نمی شود و همین است که تولید محتوای فعالانه از ما یک معتاد کتاب(!)می سازد.

در این رابطه:اهمیت کتاب و کتابخوانی

عادت های روزانه نوشتن چه تاثیری روی تولید محتوا دارند؟

برای تولیدمحتوای متنی، باید هزاران کلمه آزاد نوشته باشید.

آزادنویسی و نوشتن روزانه، شمارا آماده برای کارهای بزرگتر و تولید محتوا می کند و یکی از تمرین های خوب برای آزادنویسی روزانه، نوشتن صفحات صبحگاهی است.

اولین کسی که از صفحات صبحگاهی استفاده کرد، جولیا کامرون بود.

صفحات صبحگاهی یعنی بلافاصله بعد از بیدار شدن در صبح، سه صفحه آزادنویسی کنی. بی وقفه و سریع. همین عادت کوچک، باعث می شود بعدها بتوانیم محتوای اثربخش تر تولید کنیم.

در این رابطه:صفحات صبحگاهی چیست؟/تمرینی برای بهبود خلاقیت

صبر چه نقشی در تولید محتوا دارد؟

مسلما هیچ محتواگری در ابتدای کار خود، شاهکار خلق نکرده. شما نیز در ابتدای کار منتظر خلق شاهکار نباشید. کم کم با خواندن و آزادنویسی و تولید محتوای افراطی، شما به یک محتواگر حرفه ای تبدیل می شوید.این ممکن است سالها به طول بینجامد، پس تسلیم زمان نشوید.

آیا محتوا موجب کسب درآمد می شود؟

امروزه تولید محتوا یکی از پول سازترین شغل ها برای نویسندگان است. شما با تولیدمحتوا اعتماد خواننده را جلب می کنید و همین اعتماد باعث فروش می شود.

و یا میتوانید به عنوان محتواگر برای شرکت های مختلف شروع به کار کنید.

آیا تولید محتوا فقط مخصوص نویسندگان است؟

مسلما خیر. مهم نیست که بیکار باشید یا کارمند و یا کارفرما. به هرحال تولید محتوا فرصتی است تا خود را شکوفا کنید و خودتان را بهتر و عمیق تر بشناسید. شما با تولید محتوا، با وجه های دیگری از خودتان مواجه می شوید که حتی از آنها خبر نداشتید.

رمز موفقیت در تولید محتوا

استمرار. استمرار است که تمایز ایجاد می کند و استمرار است که موجب شکوفا شدن و تولید محتوای اثرگذار می شود، پس برای تبدیل شدن به یک محتواگر، استمرار داشته باشید و اگر هم در سالیان سال حتی یک بازدیدکننده برای محتوای خود نداشتید، نا امید نشوید.

بازنویسی و یا نوشتن پست جدید، مسئله این است!

مسلما بیشتر محتواگران(حتی خود من) بیشتر از بازنویسی به تولید محتوای جدید اهمیت می دهند. اما اگر نظر من را بخواهید، پیشنهادم این است که قانونی دراین باره برای خود وضع کنید؛مثلا به خود قول دهید تا دو پست را کمی کامل تر نکرده اید، پست جدید ننویسید. این کار باعث می شود تا درمورد موضوع های قبلی نیز جستجو و تحقیق کنید و از آنان غافل نمانید.

در مورد بازنویسی در این پست بیشتر بخوانید.

سبد محتوایی چیست؟/چرا داشتن سبد محتوا ضروری است؟

در راه تبدیل شدن به یک محتواگر ایده آل، مشکلات بسیاری وجود دارند و یکی از بزرگترین آنان، کمبود خلاقیت است.داشتن سبد محتوایی یکی از کارهایی است تا خلاقیت خود را افزایش دهید.

سبد محتوایی یعنی خود را در یک ژانر محدود نکنی و در ژانرهای مختلف بنویسی تا قلمت خشک نشود. شاید هم همه ی آنان را منتشر نکنی؛این بستگی به خودت دارد.

محتوای سبز چیست؟/چرا محتوای سبز تولید می کنم؟

محتوای سبز برخلاف محتوای زرد، نوعی از محتوا است که تاریخ انقضا ندارد و در هر زمانی کاربردی است. ما با تولید محتوای سبز، نوعی محتوا تولید می کنیم که ماندگار می ماند و بستری که در آن محتوا تولید می کنیم را زنده و پویا نگه می دارد.(میتوان از موضوعاتی مانند نویسندگی، تولیدمحتوا،روانشناسی، ورزش و هنر و… محتوای سبز تولید کرد.)

بازاریابی محتوا چیست؟

به طور ساده، بازاریابی محتوا را می توان این طور تعریف کرد:

بازاریابی محتوا یعنی خلق و انتشار محتوای ارزشمند به دلیل جذب مخاطب برای خرید خدمات یا کالای یک کسب و کار

استراتژی محتوا چیست؟

استراتژی محتوا به مجموعه تکنیک هایی گفته می شود که به منظور پیشرفت و مدیریت محتوا مورد استفاده قرار می گیرد.

➕همه ی پست هایم درمورد تولید محتوا

سه دلیل برای اینکه محتوای شما شکست می خورد

چرا مارک منسن؟

درس مهمی که از ست گادین آموختم

روشی برای تولید محتوا در اینترنت

این نوشته نیز می تواند کمکتان کند: راه های فعالانه خواندن و نوشتن

به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *